« Πρώτα προσπαθούν να σε αγνοήσουν, μετά να σε γελοιοποιήσουν, μετά να σε πολεμήσουν και μετά τους νικάς » (Γκάντι)
« Μας έχουν καταλογίσει τα πάντα, εκτός από αυτό που πραγματικά είμαστε και φοβούνται » (Ντεμπόρ)
English
English

Francais

Italiano

Espanol

Portuguese

Deutsch

Polska

Russian

   
Καλώς ήλθατε,
στον επίσημο δικτυακό τόπο
του Υπάτου Συμβουλίου των
Ελλήνων Εθνικών
Αρχική σελίδα
Σχετικά με το ΥΣΕΕ
Συχνές Ερωτήσεις
Δελτία Τύπου
Μ.Μ.Ε.
Γίνετε Μέλη
Κείμενα - αρχεία
Ιστορίες Αγάπης
Επικοινωνία
Εκδηλώσεις
Βασικά Ελληνικά τυπικά προς χρήση των Ελλήνων Εθνικών
Ονοματοδοσία
Γάμος
Κήδευση
Τα παραπάνω αποτελούν ένα βασικό σχεδίασμα τυπικών και μπορούν να προσαρμοστούν ή διαμορφωθούν ελεύθερα από τον καθένα Εθνικό θρησκευτή σύμφωνα με τις ιδιαίτερες περιστάσεις που τον αφορούν.




Προτεινόμενοι δικτυακοί τόποι
«Εκατηβόλος»
Περιοδικό Διιπετές
Βλάσης Ρασσιάς
Ελλήνων Τόποι
Δελφύς - ΥΣΕΕ
ΥΣΕΕ Αμερικής
Ένωση Σαμίων Εθνικών
Μυθολογικό Εργαστήρι για παιδιά
 

Αναζήτηση στις σελίδες του ysee.gr
Powered by FreeFind
το ysee.gr έχει βελτιστοποιηθεί για τον Mozila FireFox



Μία.. Εγκύκλιος και 2 + 1 απαντήσεις


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΚΙΤΡΟΥΣ-ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΑΙ ΠΛΑΤΑΜΩΝΟΣ

Προς
Το Πλήρωμα της Ιεράς Μητροπόλεώς μας

Αγαπητοί μου,
Ακούγεται πως στις ημέρες αυτές πρόκειται να γίνουν κάποιες "ελληνοπρεπείς τελετές στον Όλυμπο".
Θα θέλαμε να διατυπώσουμε τη θέση της τοπικής μας Εκκλησίας.
Το όλον θέμα ξεκινάει από κάποιο κ. Τρύφωνα Κωστόπουλο που διαθέτει εξοχική κατοικία στον Όλυμπο.
Ο εν λόγω καθηγητής στο παρελθόν ετέλεσε το γάμο του με αρχαίο ειδωλολατρικό τρόπο, αποδεικνύοντας έτσι πως απέρριψε τη χριστιανική του ιδιότητα και συνεπώς δεν είναι μέλος της Εκκλησίας.
Τώρα προκαλεί και πάλι την τοπική μας κοινωνία αλλά και κάθε σώφρονα άνθρωπο και κάθε χρόνο αυτόν τον καιρό έρχεται από την Αθήνα και καλεί τον λαό της περιοχής μας να συμμετέχει σε εκδηλώσεις που ξεκινούν από φαιδρότητες και φθάνουν στην απροκάλυπτη ειδωλολατρία.
Θα μπορούσαν κάλλιστα αυτές οι εκδηλώσεις να γίνουν αποδεκτές μόνο σαν μία καλή θεατρική παράσταση. Αλλά ο κ. Κωστόπουλος που στο μεταξύ μετέτρεψε το επώνυμό του σε "Ολύμπιο" στην υπόθεση αυτή δίνει το νόημα όχι της παράστασης αλλά της τελετής.
Πρόκειται δηλαδή για μία ουτοπική και παράλογη προσπάθεια αναβίωσης γεγονότων και μύθων που έσβησαν πριν δυόμισυ χιλιάδες χρόνια και που αυτά καθεαυτά δεν έχουν τίποτα απολύτως να προσθέσουν στην εθνική μας παράδοση και κληρονομιά.
Δεκάδες έγκριτοι ιστορικοί και αρχαιολόγοι τα έχουν περιγράψει με κείμενα, σχέδια και φωτογραφίσεις αρχαιολογικών ανακαλύψεων και φυσικά κανείς δεν περίμενε την απόπειρα ενός ιδιώτη να αναβιώσει μύθους και ιστορικά γεγονότα που δεν επαναλαμβάνονται.
Εκτός αν έχει χαθεί η αίσθηση του γελοίου υπόθεση που μάλλον αποδεικνύεται από την λεπτομερέστατη αναφορά του Ολύμπιου στις αρχαιοελληνικές χλαμύδες με τις οποίες καλεί τον κόσμο να προσέλθει ντυμένος.
Είναι λοιπόν φανερό πως η συμμετοχή στις ειδωλολατρικές όσο και φαιδρές αυτές τελετές είναι τελείως ασυμβίβαστη με την χριστιανική μας ιδιότητα. Πέρασαν δύο χιλιάδες χρόνια από τότε που πάνω στη γη έλαμψε το φως του αληθινού Θεού και από τότε που σαρώθηκε το σκοτάδι της αρχαίας ειδωλολατρικής θρησκείας, που οι ανύπαρκτοι θεοί της δολοφονούσαν μοιχεύονταν, φθονούσαν και μισούσαν. Μιας θρησκείας στην πνευματικότητα της οποίας η παιδεραστία θεωρούνταν τρόπος μύησης σε "ανώτερη πνευματική γνώση".

Αγαπητοί μου,
Η Ελλάδα μας είναι η χώρα των πρώτων χριστιανών Αγίων και Μαρτύρων. Ας μην επιστρέψουμε με τυχόν συμμετοχή μας, έστω και από περιέργεια, να πάρουν θάρρος οι λίγοι νοσταλγοί του πνευματικού σκότους. Αντίθετα, με την παγερή αδιαφορία μας και εφέτος ας δείξουμε στον κ. Ολύμπιο εκείνο που αποτελεί αναμφίβολη πραγματικότητα: Ότι όλα τα θετικά και υγιή στοιχεία της αρχαίας ελληνικής παράδοσης και ιστορίας ενσωματώθηκαν με φυσιολογικό και αβίαστο τρόπο στην μεταγενέστερη εθνική μας παράδοση, στα δημοτικά μας τραγούδια, στις τοπικές ενδυμασίες και στα διάφορα ήθη και έθιμά μας.
Αναφέρουμε το εξής παράδειγμα. Ότι σε διάφορα χωριά και κωμοπόλεις της Μακεδονίας μας, μέχρι το 1950 ποτέ δεν φορούσαν ευρωπαϊκά φορέματα αλλά τις τοπικές ενδυμασίες με το "κατσούλι" δηλαδή το καπέλο που ήταν απομίμηση της περικεφαλαίας του Μεγ. Αλεξάνδρου και τις οποίες συνεχίζουν να φορούν στις διάφορες εκδηλώσεις και στα χορευτικά.

Τιμώντας τον μεγάλο πολιούχο και προστάτη μας Άγιο Διονύσιο που αγίασε στο βουνό των ψευτοθεών, ας μείνουμε μακριά από αυτές τις ανόητες τελετές αμετακίνητοι στις γνήσιες εκκλησιαστικές και εθνικές παραδόσεις μας.

Με πολλή πατρική αγάπη
+ Ο Μητροπολίτης Σας ΑΓΑΘΟΝΙΚΟΣ

Σημείωση:
Η παρούσα να διαβαστεί καθαρά την Κυριακή της Πεντηκοστής 23 Ιουνίου.



ΑΠΑΝΤΗΣΗ της ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

Χωρίς την παραμικρή έκπληξη, διαβάσαμε την εγκύκλιο που στάλθηκε προς το πλήρωμα της εκκλησίας από τον Μητροπολίτη Κίτρους Αγαθόνικο για τις τριήμερες εκδηλώσεις των Προμηθείων στον Όλυμπο.
Η απουσία της έκπληξής μας οφείλεται στη γνωστή πλέον ιδεολογική και φιλοσοφική διαφορά ανάμεσα στο Ελληνικό και Χριστιανικό πνευματικό οικοδόμημα.
Η απαντητική μας επιστολή δεν αποσκοπεί στην υποστήριξη των παραπάνω εκδηλώσεων που έλαβαν χώρα στον Όλυμπο (που ούτως ή άλλως δεν μας αφορά) αλλά στοχεύει κυρίως την αποκατάσταση της Ελληνικής πολιτισμικής κληρονομιάς και των εκπροσώπων της που βάλλονται μέσα από την εγκύκλιο καθώς επίσης και στην εδραίωση του δικαιώματος να μπορούν σε μία δημοκρατική κοινωνία οι πολίτες να σκέπτονται και να εκφράζονται ελεύθερα, δίχως να χρειάζεται να απολογηθούν για τις οποιεσδήποτε ιδεολογικές τους επιλογές.

Αποτελεί ηθικό και κοινωνικό χρέος να απαντηθούν τα όσα προκλητικά και ανιστόρητα περιλαμβάνονται στην εν λόγω εγκύκλιο η οποία μοιάζει περισσότερο με δημόσιο κατηγορητήριο κατά της αρχαίας Ελληνικής παράδοσης, σημειώνοντας ότι δεν πρόκειται να αναλωθούμε σε ανταπαντήσεις.
Διατυπώθηκε στην αποσταλείσα μητροπολιτική εγκύκλιο πως κάποιος καθηγητής ονόματι Τρύφων Ολύμπιος ".κάθε χρόνο αυτόν τον καιρό έρχεται από την Αθήνα και καλεί τον λαό της περιοχής μας να συμμετέχει σε εκδηλώσεις που ξεκινούν από φαιδρότητες και φθάνουν στην απροκάλυπτη ειδωλολατρία".
Ο κ. Τρύφων Ολύμπιος και μερικές ακόμη χιλιάδες ανθρώπων διοργανώνουν και συμμετέχουν σε μία εκδήλωση που σκοπός της είναι να τιμήσει και να προβάλει την Ελληνική μας κληρονομιά, όπως αυτή ήταν πριν από τον ερχομό του Χριστιανισμού. Είναι κακό να τιμούν Έλληνες την Ελληνική παράδοσή τους και την ιστορία τους και μάλιστα στον ιερό τους τόπο ; Ρωτούμε λοιπόν: Απαγορεύεται κάτι τέτοιο ναι ή όχι ; Αν ναι, τότε μάλλον υφιστάμεθα θεοκρατική τυραννία. Αν όχι, προς τι η δημοσιοποίηση της εγκυκλίου; Προς συνετισμό ή μήπως προς εκφοβισμό των συμμετεχόντων (και μή) σε αυτή;

Αν επιζεί στην Δημοκρατία μας το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης και της ειρηνικής εκδήλωσης των ανθρωπίνων πεποιθήσεων, ποιος ο λόγος να ανακατεύεται ο οποιοσδήποτε στις εκδηλώσεις των οποιωνδήποτε και μάλιστα με υβριστική επιθετικότητα, χωρίς την κατάθεση οποιουδήποτε ιστορικού επιχειρήματος ;
Μάλιστα οι φαιδρές αυτές εκδηλώσεις όπως λέγει, φθάνουν ακόμη και στην απροκάλυπτη ειδωλολατρία.
Την ίδια στιγμή όμως οι χριστιανοί προσκυνητές των πάνσεπτων οστέινων λειψάνων, οι πρόσφατες ιερές οσφυοκαμψίες στην "ιαματική" ζώνη της παναγίας, το ξύσιμο ή φίλημα των "ιερών" εικόνων για θεραπεία ασθενειών, τα κομποσχοίνια, τα λογής ευεργετικά φίλτρα, όλα αυτά δεν είναι άραγε ειδωλολατρία; ή μήπως πρέπει να θεωρηθούν υγιείς θρησκευτικές αντιδράσεις ευσεβούς πίστης;
Λέγει ο Μητροπολίτης μας: "είναι λοιπόν φανερό πως η συμμετοχή στις ειδωλολατρικές όσο και φαιδρές αυτές τελετές είναι τελείως ασυμβίβαστη με την Χριστιανική μας ιδιότητα".

Πρώτον: δεν είναι τελετές αλλά πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Δεύτερον: κι αν ακόμη για κάποιους, έχουν τελετουργική σημασία, αυτό είναι δικαίωμα τους αναφαίρετο.
Τρίτον: ό,τι είναι ασυμβίβαστο με την χριστιανική μας ιδιότητα πρέπει να απορρίπτεται;
Μάλλον ναι, αν δεν συνάδει με την χριστιανική μας ιδιότητα. Άρα όλη η προχριστιανική Ελλάδα απορρίπτεται συλλήβδην. Όμηρος, Ησίοδος, Ορφέας, Ηράκλειτος, Θαλής, Αναξαγόρας, Πλάτωνας, Αριστοτέλης, Σωκράτης, Επίκουρος και άλλοι πολλοί από τις στρατιές των διανοητών, Αχιλλέας, Ηρακλής, Οδυσσέας, Αίας, Θεμιστοκλής. Λεωνίδας, Μιλτιάδης, Πύρρος, Αλέξανδρος και πολλοί ακόμη από τις στρατιές των ηρώων, Δαίδαλος, Παλαμήδης, Αρχύτας, Ιπποκράτης, Ηρόπομπος, Υπατία, Ήρωνας Διοσκουρίδης και άλλοι πολλοί από τις στρατιές των επιστημόνων, όλοι αυτοί απορρίπτονται μιας και δεν κατείχαν την χριστιανική ιδιότητα.
Αντ' αυτού γέννησαν και διατήρησαν τις "φαιδρές" και "ειδωλολατρικές" Ελληνικές συνήθειες και την πατρώα τους θεολογία, με τις οποίες μπορεί μεν να διέπρεψαν στις επιστήμες, τέχνες, τα γράμματα, την ποίηση και την ανδρεία, απέτυχαν όμως και στην ελάχιστη κατανόηση του Θείου !
Για να το καταλάβουμε καλύτερα: οι Έλληνες μπορεί να κέρδισαν όλες τις πολιτισμογόνες μάχες της νοημοσύνης, να απέσπασαν ανεπανάληπτους τίτλους τιμής στις επιστήμες, τις τέχνες, τα γράμματα, τη φιλοσοφία, να όρθωσαν τα θεμέλια του σύγχρονου παγκόσμιου πολιτισμού, απέτυχαν όμως οικτρά στην μάχη της κατανόησης του Θείου !
Αυτό κι αν είναι ανικανότητα !

Ενώ ο χριστιανισμός που απέτυχε σε όλες τις μάχες του πολιτισμού, της φιλοσοφίας και της επιστήμης (και τα ελάχιστα που έχουν να επιδείξουν, οφείλονται στην προηγούμενη Ελληνική κληρονομιά), που νέκρωσε με τον σκοτεινό Μεσαίωνά του, επιστήμες και πρόοδο, που άναψε τις εξαγνιστικές πυρές κατά της διανόησης και συνέτριψε ισοπεδωτικά τα απαράμιλλα κλασικά μνημεία του πολιτισμού μας, που δεν έχει να επιδείξει ούτε έναν εφάμιλλο των Ελλήνων πνευματικό γίγαντα, αυτός λοιπόν ο χριστιανισμός είχε συλλάβει το Θείον !
Αυτό κι αν είναι ικανότητα !

Λέγει επίσης ο Μητροπολίτης μας: "πέρασαν δύο χιλιάδες χρόνια από τότε που πάνω στη γη έλαμψε το φως του αληθινού Θεού και από τότε που σαρώθηκε το σκοτάδι της αρχαίας ειδωλολατρικής θρησκείας, που οι ανύπαρκτοι Θεοί της δολοφονούσαν, μοιχεύονταν, φθονούσαν και μισούσαν. Μίας θρησκείας, στην πνευματικότητα της οποίας η παιδεραστία θεωρείτο τρόπος μύησης σε "ανώτερη πνευματική γνώση". (οι υπογραμμίσεις δικές μας).
Αυτά τα έξοχα ιστορικά συμπεράσματα ανεγιγνώσθησαν δημόσια μπροστά σε ... Έλληνες από . Έλληνες.!
Αλήθεια, γνωρίζατε ώ Έλληνες, πως κάποτε οι Θεοί των προγόνων σας, δολοφονούσαν . ενώ οι πυρπολημένες και εξανδραποδισμένες από τους εβραίους προφήτες Φιλισταϊκές πόλεις, κατόπιν θεϊκών εντολών, δεν ήσαν απόρροια κάποιας δολοφονικής διάθεσης αλλά θεάρεστες πράξεις ηθικής αποκατάστασης.
Ότι μοιχεύονταν . ενώ ο συνουσιαζόμενος με τις κόρες του Λωτ και ο μέγας προφήτης Αβραάμ με την "γυναικαδελφή" του Σάρα ήταν μία απλή αλλά ύψιστης θεολογικής σημασίας οικογενειογαμία ;
Ότι φθονούσαν. ενώ η κατάσχεση της ξένης Φιλισταϊκής γής που έρρεε "μέλι και γάλα" από τους "εν τω σπέρματι" ενδεείς και άπορους απογόνους του Αβραάμ δεν προερχόταν από φθόνο αλλά ήταν μία κεφαλαιώδους σημασίας θεϊκή ευλογία;
Ότι μισούσαν . ενώ εντολές του τύπου "και κατασκάψτε τους βωμούς αυτών και συντρίψτε τας στήλας αυτών και τα άλση αυτών εκκόψετε και τα γλυπτά των θεών αυτών κατακαύσετε πυρί και απόλειται το όνομα αυτών εκ του τόπου εκείνου" (Δευτερονόμιον 12.3.1) είναι ανεξίτηλες ανθρωπιστικές συνταγές αγάπης ;
Τέλος, μας υπενθυμίζει ο Μητροπολίτης μας ότι οι παιδεραστικές διαστροφές των προγόνων μας (και ποιος ξέρει πόσες άλλες!) ήταν αναπόσπαστο στοιχείο των πνευματικών τους αναζητήσεων !
Καθόλου απίθανο βέβαια την ώρα που ο Πλάτωνας στο "Συμπόσιό" του ανέλυε τον αρχέγονο έρωτα και ο Αρχιμήδης υπολόγιζε την απόσταση της γης από την σελήνη, την στιγμή που ο Ίππαρχος ανεκάλυπτε το μήκος της διαμέτρου της γης και ο Αριστοτέλης συνέγραφε τα "πολιτικά" του, να είχαν για συντροφιά τους τρυφηλά δωδεκάχρονα ή και να άναβαν κεράκια στις εκβαρβαρισμένες και παράφρονες θεότητές τους !
Τέτοια ηθική και διανοητική σήψη επικρατούσε τότε ! Οι Έλληνες . παιδεραστώντας απογειώθηκαν πνευματικά !
Τέτοιων προγόνων απόγονοι είμαστε λοιπόν !
Αλλά και όσοι ευλαβικά κοιτούν το ένδοξο παρελθόν τους δεν είναι παρά "λίγοι νοσταλγοί του πνευματικού σκότους", διατείνεται συμπερασματικά η εγκύκλιος, προκαλώντας μας παγερή αμηχανία ! Πρέπει να είμαστε τελικά υπερήφανοι ή όχι για την ηθική και πνευματική ποιότητα των προπατόρων μας;Οφείλουμε τελικά να τους αποδώσουμε ευχαριστήριες τιμές για την πολιτισμική τους προσφορά ή να τους τιμωρήσουμε με διαχρονική ιστορική λήθη ;
Απέναντι λοιπόν σε τέτοιες διακηρυγμένες εκκλησιαστικές θέσεις δεν μπορεί παρά ο κάθε μέσος Έλληνας να αισθάνεται παράφορα θιγμένος και απελπιστικά ταπεινωμένος, βλέποντας την (παγκοσμίως αποδεκτή) κληρονομιά του να υποβιβάζεται στο επίπεδο του "σκότους", τους εκπροσώπους ενός μοναδικού πολιτισμού να παρουσιάζονται ως πνευματικά ασθενείς και μάλιστα στα τελευταία στάδια ηθικής σήψης και τις θεότητές του να προβάλλονται λίγο . χειρότερες απ' αυτές των ιθαγενών του Αμαζονίου !
Μην υβρίζετε λοιπόν τους ενδόξους προγόνους μας και προκαλείτε την εθνική μας υπερηφάνεια, γιατί μία καθαρή ελληνική συνείδηση δεν το ανέχεται. Πόσο τρελλό και παράλογο μοιάζει στ' αλήθεια, Έλληνες, να υπερασπίζονται μέσα στην Ελλάδα την Ελληνική μας κληρονομιά από. «Έλληνες» !
Παρ' όλη την παρακμιακή ηθική της "όλα τα θετικά και υγιή στοιχεία της αρχαίας Ελληνικής μας παράδοσης και ιστορίας ενσωματώθηκαν φυσιολογικά και με αβίαστο τρόπο στην μεταγενέστερη εθνική μας παράδοση." αναφέρει η εγκύκλιος.
Τώρα, για το ποιος ήταν ο φυσιολογικός και αβίαστος τρόπος με τον οποίο ενσωματώθηκαν μερικά στοιχεία στην χριστιανική μας παράδοση, αυτό θα το δούμε περιληπτικά αμέσως παρακάτω:
Ο αδιάλειπτα τιμώμενος "μέγας" χριστιανός Θεοδόσιος απαγορεύει με επίσημο διάταγμά του την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων, αναπόσπαστο τμήμα του ελληνικού πολιτισμού. Σήμερα όμως οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι η μεγαλύτερη πλανητική συσπείρωση λαών και εθνών, η κορυφαία εκδήλωση αξιοκρατίας, άμιλλας και αλληλοσεβασμού. Οι "άγιοι" της εκκλησίας Θεόφιλος και Κύριλλος Αλεξανδρείας κατεδαφίζουν εκ θεμελίων την βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας, το μεγαλοπρεπέστερο ταμιευτήριο γνώσεων της Ελληνικής αρχαιότητος γιατί εκεί κατοικούσαν "δαίμονες και ποντίκια" !
Σήμερα τα επιστημονικά κέντρα ερευνών, οι σημερινές βιβλιοθήκες γνώσης είναι το προωθητικό καύσιμο του πολιτισμού και της εξέλιξης και κανείς λογικός άνθρωπος δεν διανοείται την . κατεδάφισή τους !
Ο "άγιος" Κύριλλος Αλεξανδρείας δολοφονεί (σε μία έξαρση αγάπης μήπως;) την κόρη του μαθηματικού και διευθυντή της βιβλιοθήκης Θέωνα, την επίσης μαθηματικό Υπατία, Ελληνίδα που είχε την τόλμη να παραδίδει δημόσιες φιλοσοφικές διαλέξεις και ταυτόχρονα να επινοεί εξελιγμένους ναυτικούς αστρολάβους.
Για την πολύτιμη προσφορά της στον πολιτισμό διαμελίσθηκε και πετάχθηκε στην πυρά από τον χριστιανό κατά τα άλλα Κύριλλο! Σήμερα ο Κύριλλος απολαμβάνει πάνδημους ετήσιους εορτασμούς (1998) και τον τίτλο του αδιαφιλονίκητου "αγίου" ενώ η Υπατία παραμένει η παντοτινή άγνωστη στις καρδιές των απογόνων της !

Οι ελληνοτραφείς πατέρες της εκκλησίας μας, ο Μ. Βασίλειος, ο Ι. Χρυσόστομος, Ευσέβιος Καισαρείας και άλλοι πολλοί, αν και φρόντισαν συστηματικά να αποθησαυρίσουν τα Ελληνικά διανοητικά επιτεύγματα με σπουδές στην Ελλάδα από Έλληνες φιλοσόφους, εν τούτοις κατέθεσαν στις θεολογικές τους διατριβές απαράμιλλα δείγματα αχαριστίας και ανθελληνισμού:

Μ. Βασίλειος: "Να μην δειλιάσεις από τα δύο ξύλα, από τους δύο αυτούς δαυλούς που καπνίζουν.
Πρόσταγμα προς εμάς όλους είναι να μην δειλιάζουμε από Ελληνικές πιθανότητες (λογική) και από τις δυσφημίες ετεροδόξων, γιατί αυτοί μοιάζουν με δύο ξύλα, ή μάλλον με δύο δαυλούς που έχασαν την ζωτικότητα του φυτού και την σκληρότητα του ξύλου, δεν έχουν πλέον την φωτεινότητα του πυρός αλλά είναι δύο δαυλοί που καπνίζουν και μελαίνουν (μαυρίζουν) όσους τους ακουμπούν και δακρύζουν τα μάτια όσων τους πλησιάζουν". (ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗΝ ΗΣΑΪΑΝ, 7,196,1-9).

Ι. Χρυσόστομος: "Εάν δε κοιτάξεις στα ενδότερα των Ελλήνων θα δεις τέφρα και σκόνη και τίποτε υγιές, αλλά σαν τάφος ανοιγμένος είναι ο λάρυγγας αυτών, γεμάτος ακαθαρσίες και ιχώρ (έμπυο) και τα δόγματά τους γεμάτα σκουλήκια .
Εμείς δε δεν παραιτούμαστε της κατ' αυτών μάχης" (Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΙΩΑΝΝΗΝ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΝ 59, 370, 7-11).

Ευσέβιος Καισαρείας: "Τον φτωχό και πένητα λαό σήκωσες από τα καθόλου ζηλευτά πράγματα και από την ατιμία των παθών και από την κοπριά των Ελληνικών βδελυγμάτων και κάθισες αυτόν με τους άρχοντες του Ισραήλ, τον όντως αληθινό λαό του Θεού" (ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, 23, 1352, 34-38)
Τόσο . Έλληνες ήσαν οι πατέρες του έθνους μας !

Σκεφθείτε τι θα μπορούσαν να πουν αν δεν ήταν σε τέτοιο βαθμό Ελληνόψυχοι !

Και είναι παράλογο και ατιμωτικό ότι τρεις τέτοιους ιεράρχες τους έχουμε για προστάτες των γραμμάτων μας.
Για οικονομία χώρου, σας παραθέτουμε μόνο ορισμένα ενδεικτικά κείμενα που δεν τιμούν καθόλου την εθνική μας ταυτότητα. Ανθελληνικές θέσεις σαν κι αυτές όμως βρίσκονται διάσπαρτες και σε μεγάλους αριθμούς στην εκκλησιαστική μας ιστορία. Για παρόμοια κείμενα και θέσεις εκφράστηκαν πρόσφατα διαμαρτυρίες και από άλλους Έλληνες, καταξιωμένους στον πολιτικό και πνευματικό χώρο. Φαίνεται ότι δεν είναι και τόσο λίγοι, οι "λίγοι νοσταλγοί του πνευματικού σκότους", όπως διατείνεται συμπερασματικά η εγκύκλιος.

Γι' αυτό προτείνουμε ανεπιφύλακτα: "Κρείττον το σιγάν"

ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ



ΑΠΑΝΤΗΣΗ του ΤΡΥΦΩΝΑ ΟΛΥΜΠΙΟΥ

Προς τον Μητροπολίτη Κίτρους και Κατερίνης κ. Αγαθόνικο
(Απάντηση στην εγκύκλιο 287)

Κύριε Μητροπολίτα !

Επί δύο συνεχείς εβδομάδες αναγνώστηκε, κατόπιν εντολής σας, στις εκκλησίες του Νομού Πιερίας η ως άνω Εγκύκλιος, η οποία υβριστικώς καταφέρεται τόσο κατά εμού προσωπικά, όσο κατά της ιδεολογίας, του έθους και του πολιτισμού των Ελλήνων.
Όμως δεν εκπλήσσομαι που για μια ακόμη φορά φανερώνονται τα δόντια της δήθεν χριστιανικής «αγάπης».
Η αγάπη της εκκλησίας ισχύει μόνο εφόσον το ποίμνιο υπακούει, γονατίζει και προσκυνά την «ιερή ποιμαντορία».
Αν το «ποίμνιο» έχει λόγο και άποψη και μάλιστα πέρα από τα πλαίσια του δόγματος του χριστιανικού φανατισμού, τότε η αγάπη τελειώνει και αρχίζει η συκοφαντία, ο πόλεμος και ενίοτε το έγκλημα. Άλλωστε ως Νέο-Γαλιλαίοι, Ορθόδοξοι και μη, ακολουθείτε την «ιερή» σας παράδοση. Είναι η παράδοση εκείνη που γνωρίζουμε, όταν οι οπαδοί της αγάπης των Γαλιλαίων χρησιμοποιούσαν την σπάθη στο όνομα του Χριστού στο χρονικό διάστημα από τον Θεοδόσιο (4ος αιώνας), ο οποίος θανάτωσε 15 000 Έλληνες το 391 στον Ιππόδρομο Θεσσαλονίκης γιατί αρνούντο να γίνουν χριστιανοί, μέχρι τον Νίκωνα Μετανοείτε, άγιος σήμερα, ο οποίος τον 10ο αιώνα ανάγκασε τους Λάκωνες με την φοβέρα του βυζαντινού στρατού να ασπαστούν την ιουδαϊκή θρησκεία και να λατρεύουν τον Αβραάμ.
Αυτή η αγάπη εκδηλώθηκε άλλωστε και στην καταστροφή όλων των μνημείων της αρχαιότητας, στην τύφλωση αγαλμάτων και στην εξολόθρευση των βιβλιοθηκών της Εφέσου και Αλεξανδρείας, διότι «έτσι ηύξανε και μεγάλωνε ο λόγος του Κυρίου» (Πράξεις Αποστ.).
Κ. Μητροπολίτα, αναφέρετε ότι έχω απορρίψει την χριστιανική μου ιδιότητα και «συνεπώς δεν είμαι μέλος της εκκλησίας».
Ευχαριστώ γι αυτή τη διαπίστωση και δηλώνω ότι στο όνομα των προπατόρων μου Ομήρου, Ησιόδου, Θαλού, Αναξαγόρου, Ηρακλείτου, Αριστοτέλους, Επικούρου κ.α. ότι ακολουθώ την δική τους κοσμοαντίληψη και παράδοση.
Τι πιο φυσικό άλλωστε ένας κατά συνείδηση Έλλην να ακολουθεί την ελληνική θεοαντίληψη και όχι αυτή των Ιουδαίων;
Μήπως οι Ιουδαίοι δεν ακολουθούν την δική τους παράδοση;
Δεν θα ήταν παράξενο να επιβάλλουμε εμείς οι Έλληνες στους Ιουδαίους να θρησκεύονται ελληνικά, όπως ανοήτως έπραξε ο Αντίοχος Επιφανής, πράγμα που οδήγησε στην επανάσταση των Μακκαβαίων, μια εβραϊκή επανάσταση που σήμερα είναι η μεγαλύτερη γιορτή των Εβραίων, την οποία μάλιστα τιμάτε και εσείς οι χριστιανοί;
Και ρωτώ, συμπεριλαμβάνεται η επανάσταση των Μακκαβαίων κατά των Ελλήνων στην «Αγία Γραφή» σας, ώστε να θεωρείται ιερή;
Ναι ή όχι; Και συνεχίζετε στην Εγκύκλιο, «.. Κανείς δεν περίμενε την απόπειρα ενός ιδιώτη να αναβιώσει μύθους και ιστορικά γεγονότα που δεν επαναλαμβάνονται. Εκτός αν έχει χαθεί η αίσθηση του γελοίου, υπόθεση που μάλλον αποδεικνύεται από την λεπτομερέστατη αναφορά του Ολυμπίου στις αρχαιοελληνικές χλαμύδες με τις οποίες καλεί τον κόσμο να προσέλθει ντυμένος».
Εδώ καταλαβαίνουμε την πατρική αγάπη των ιεραρχών. Οι αναφορές στις αξίες των προγόνων μας, οι αναφορές στους μύθους που διέπλασαν τον αρχαίο κόσμο του πολιτισμού και του κάλλους, είναι γελοιότητα για σας.
Οι 4.000 άνθρωποι που συγκεντρώθηκαν στον Όλυμπο από όλη την Ελλάδα είναι γελοίοι ασφαλώς για την αντίληψή σας. Αυτοί οι «γελοίοι» όμως, που διαρκώς αυξάνονται και αποτελούν την ελπίδα της Ελλάδας, έχουν το γνώρισμα να μην είναι ένα άβουλο χριστιανικό ποίμνιο, αλλά σκεπτόμενοι και νοήμονες πολίτες.
Αυτή είναι μια ειδοποιός διαφορά μεταξύ ημών και του χριστιανικού ποιμνίου.
Όσο για τον «ιδιώτη», εμένα δηλαδή, που σκοπίμως με αναφέρετε κάτοικο Αθηνών ενώ γνωρίζετε ότι είμαι μόνιμος δημότης Λιτοχώρου, θέλω να σας υπενθυμίσω ότι η λέξη «ιδιώτης» αποδίδεται σε εκείνον που δεν ασχολείται με τα κοινά. Ένας ιδιώτης στην αρχαία Ελλάδα ήταν ο καταφρονητέος, ο ιδιοτελής και ο κοινωνικώς ασήμαντος, δηλαδή ο βλάκας. Επειδή εγώ ασχολούμαι με τα κοινά και μάλιστα σε πανελλήνια διάσταση, δεν είμαι συνεπώς ένας ιδιώτης. Άλλωστε ιδιώτης είναι μόνο το χριστιανικό ποίμνιο, που ατομικά επιδιώκει την σωτηρία της ψυχής του, είτε ως στηλίτης, είτε ως ερημίτης, είτε ως σπηλίτης.
Μας χλευάζετε για τις χλαμύδες που 200 άνθρωποι φορούσαν για να συμμετέχουν ως χορός στα δρώμενα.
Τι πιο φυσικό ! Είναι ενδυμασία των προγόνων μας και σε δεδομένη στιγμή την τιμούμε.
Γιατί άραγε οι νότιοι Γερμανοί έχουν κυριακάτικη την στολή της εποχής του Καρλομάγνου και οι Ιάπωνες αριστοκράτες στολές της πρώτης δυναστείας, 2.500 ετών;
Μήπως όμως οι ιεράρχες θα έπρεπε να μας εξηγήσουν την καταγωγή του φαιού ράσου;
Μήπως δεν έχει ιουδαϊκή-ραβινική και περσική προέλευση το ράσο, το οποίο θεωρείτε ελληνικό;
Ποιοι θα έπρεπε να αισχύνονται για την ενδυμασία τους, εμείς που τιμούμε την ελληνική στολή, σύμβολο του γένους μας, ή οι ρασοφόροι που με το ράσο τους, σύμβολο του γένους των Εβραίων, τιμούν τους Ιουδαίους ραβίνους;
Χαρακτηρίζετε τις εκδηλώσεις μας «φαιδρές» και «γελοίες». Γιατί όμως ασχολείσθε με εμάς του «φαιδρούς»;
Αν είμαστε φαιδροί, δεν αποτελούμε ασφαλώς κανένα κίνδυνο και για κανένα, γιατί ποιος ακούει τους φαιδρούς;
Επιπλέον αν η χριστιανική ποιμαντορία κατέχει την αλήθεια, όπως ισχυρίζεσθε, τι φοβάσθε από το δικό μας «ψεύδος» και την «φαιδρότητα» και αγωνίζεσθε να εμποδίσετε τους πιστούς σας να μην παρευρεθούν στις εκδηλώσεις μας;

Τι άραγε ήταν αυτό που ανάγκασε την Ιερά Σύνοδο να συστήσει επιτροπή καταπολεμήσεως της στροφής προς την προχριστιανική Ελλάδα; Μήπως φοβάται τα φαντάσματα που άφησε η εκκλησία πίσω της εις βάρος της Ελλάδας;
Και λέγετε: «Πρόκειται για μια ουτοπική και παράλογη προσπάθεια αναβίωσης γεγονότων και μύθων που έσβησαν πριν από δυόμισυ χιλιάδες χρόνια και που αυτά καθεαυτά δεν έχουν τίποτα απολύτως να προσθέσουν στην εθνική μας παράδοση και κληρονομιά». Φαίνεται πως είτε σας εκφεύγουν σημαντικά ιστορικά δεδομένα, είτε συγκαλύπτετε την αλήθεια.
Το ελληνικό έθος έπαψε βέβαια να κυριαρχεί πριν από 1.500 χρόνια, όταν επί αυτοκράτορος Γιουτπράβδα (=Ιουστινιανού), οριστικώς επεβλήθη το Ιουδαϊκό έθος, το έθος των Γαλιλαίων και Βεδουίνων του Σινά στην χώρα του φωτός, στην Ελλάδα.
Συμφωνώ όμως ότι αυτό που εμείς επιδιώκουμε δεν προσφέρει τίποτα στην χριστιανική κληρονομιά, διότι εμείς επιδιώκουμε την ανασυγκρότηση της ελληνικής ταυτότητας, ενώ η ποιμαντορία σας επιδιώκει την διατήρηση της ιουδαϊκής συνειδήσεως, αγιοποιώντας μάλιστα την ιουδαϊκή παράδοση και ιστορία. Μάλιστα έχετε καταντήσει τον Έλληνα να θεωρεί την ιστορία άλλου έθνους ιερή και να προσεύχεται σ' αυτήν. Εκ τούτου είναι σαφές ότι αντιπροσωπεύουμε δύο διαφορετικούς και συγκρουόμενους κόσμους.
Συνεχίζετε την Εγκύκλιο με ύβρεις κατά των προγόνων μας, πράγμα που καταγγέλλω προς κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο.

Λέτε λοιπόν ότι «πέρασαν δυο χιλιάδες χρόνια από τότε που πάνω στην γη έλαμψε το φως του αληθινού Θεού και από τότε που σαρώθηκε το σκοτάδι της αρχαίας ειδωλολατρικής θρησκείας, που οι ανύπαρκτοι θεοί της δολοφονούσαν, μοιχεύονταν, φθονούσαν και μισούσαν . Μιας θρησκείας, στην πνευματικότητα της οποίας η παιδεραστία θεωρούνταν τρόπος μύησης σε ανώτερη πνευματική γνώση». Καταλαβαίνω βέβαια την αγωνία σας, αφού κλονίζεται πλέον το δόγμα του «αληθινού θεού» και μαζί με αυτό και η θέση σας.
Για ποιόν αληθινό θεό μιλάτε; Για τον Γιαχβέ των Εβραίων που δίνει εντολές στους δήθεν προφήτες να θανατώνουν αλλοεθνείς, ακόμη και Έλληνες, που επιβάλλει την πορνεία του Αβραάμ και της Θαμάρ και την αιμομιξία του Λωτ, που δημιουργεί αιμοσταγείς προφήτες, όπως τον Ηλία που σήμερα λατρεύεται ως άγιος από τους Ρωμιούς; Η μήπως για τον Ιησού (=δόξα τω Γιαχβέ), ο οποίος ως υιός του Γιαχβέ μοιράζεται τις ιδιότητές του, δηλαδή μισεί και φθονεί και δια της μαχαίρας (Κατά Μάρκον.) έρχεται να επιβάλλει την κυριαρχία του οίκου Δαβίδ; Μήπως εννοείτε τον κατασκευασμένο «Χριστό», στον οποίο αποδώσατε ιδιότητες που αρχαίοι Έλληνες θεοί είχαν, όπως του Απόλλωνος και ο Διονύσου; Ακόμη και ο θάνατος και ανάσταση είναι κλεμμένες ιδιότητες από τον θάνατο του Ζαγρέως και την ανάστασή του σε Διόνυσο.
Για ποιο φως μιλάτε; Για εκείνη την απάτη του δήθεν «φωτός της αναστάσεως» μέσα από μια κρύπτη του δήθεν «παναγίου τάφου», ο οποίος τάφος κατά τ' άλλα έχει κτιστεί πάνω στον κατεδαφισμένο από χριστιανούς του 4ου αιώνα ναό της Αφροδίτης; Είναι ή δεν είναι αυτό αλήθεια; Πώς βρέθηκε εκεί ο τάφος του Ιησού, αφού μέχρι τον Κωνσταντίνο υπήρχε ο ναός της Αφροδίτης;
Η μήπως μας μιλάτε για κάποιο άλλο φως; Μήπως της επιστήμης και φιλοσοφίας και του πολιτισμού; Μήπως μπορείτε να μου υποδείξετε έναν επιστήμονα ή φιλόσοφο κατά την κυριαρχία του βυζαντινού χριστιανισμού, εκτός από τον Πλήθωνα, τον οποίο προσπαθούν οι χριστιανοί να οικειοποιηθούν; Δεν ήταν όμως ο Πλήθων εκείνος που αναφέρεται στον πατέρα Δία και πρότεινε την επάνοδο στην αρχαία θρησκεία και για την θέση του αυτή κατέστρεψε τα βιβλία του ο σχεδόν άγιός σας Γεννάδιος; Όσο για την παιδεραστία των Ελλήνων πρέπει να σας θυμίσω την λαϊκή παροιμία που λέει ότι «στου κρεμασμένου το σπίτι δεν μιλάνε για σχοινί». Ας διορθώσει η χριστιανική εκκλησία τα κρυφά και φανερά ροζ σκάνδαλά της πρώτα και κατόπιν ας συζητά για τα κακά των άλλων. Τι εννοείτε όμως με παιδεραστία; Μήπως πρώτα μπορείτε να μου λύσετε μια απορία;
Πως είναι δυνατόν κίναιδοι και παιδεραστές, έκφυλοι και παρά φύσιν να παράγουν ένα θαυμάσιο έθος, πολιτισμό, γνώση, κάλλος, εκκλησία του δήμου, βουληφόρο πολίτη, στρατηγούς και πατριώτες που ολόκληρη η πολιτισμένη ανθρωπότητα σήμερα θαυμάζει και μιμείται, εκτός βέβαια από την ποιμαντορία;
Το αποτέλεσμα αυτό δεν μπορεί να είναι έργο ανηθικότητας, παιδεραστίας και κιναιδισμού, αλλά έργο αρετής και υψηλής ηθικής, έργο σωφροσύνης σύμφωνο με την φύση και με τους κοσμικούς νόμους, τους οποίους οι Έλληνες και γνώριζαν και εσέβοντο.
Εκείνοι που δεν παράγουν πολιτισμό είναι οι παρά φύσιν και αυτοί είναι οι χριστιανοί, οι οποίοι κατά τον καιρό της απόλυτης κυριαρχίας τους κληροδότησαν στην ανθρωπότητα μόνο προσευχές και συναξάρια.
Εκ του αποτελέσματος κρίνοντες αποδεικνύεται ότι το χριστιανικό έθος, ένα παρά φύσιν έθος, καταστρέφει τον ανθρώπινο νου και το πνεύμα και εμποδίζει την ανάπτυξη πολιτισμού.
Λέτε επίσης ότι «η Ελλάδα είναι η χώρα των πρώτων χριστιανών αγίων και μαρτύρων». Ποιών «αγίων», του Αντωνίου του Αιθίοπα, του Τερτυλλιανού του Ιουδαίου, των Εβραίων Στεφάνου και «αγίων» αποστόλων.
Όχι κύριε, η Ελλάδα είναι η χώρα των φιλοσόφων, των ποιητών, των πολιτικών, των στρατηγών, των καλλιτεχνών και εν γένει της δόξας και του πολιτισμού. Η Ελλάδα που εσείς αναφέρεσθε είναι η Ρωμανία, η χώρα των Ρωμιών, που όπως έχει αποδειχθεί είναι η χώρα της ρεμούλας, της απάτης και του εγκλήματος. Δικό σας προϊόν είναι η σημερινή κοινωνία, αφού το δικό σας έθος, το χριστιανικό, κυριαρχεί επί 1500 έτη. Το έθος του Παπαξηρού και Αυγουστίνου γέννησε εγκληματίες, το έθος σας γεννά την υποκρισία, τον εκφυλισμό, τον ιουδυλισμό και την οπισθοδρόμηση. Σας χαρίζουμε τον κόσμο σας.

Και περατώνετε την Εγκύκλιο: «Τιμώντας τον μεγάλο πολιούχο και προστάτη μας Άγιο Διονύσιο που αγίασε το βουνό των ψευτοθεών, ας μείνουμε μακριά από αυτές τις ανόητες τελετές και αμετακίνητοι στις γνήσιες εκκλησιαστικές και εθνικές παραδόσεις μας.
Με πολλή πατρική αγάπη.». Ένα μικρό πρόβλημα για σας είναι ότι ο Όλυμπος και η ιστορία του προϋπήρχαν του Αγίου Διονυσίου.
Ο Όλυμπος έχει καταστεί πανανθρώπινο σύμβολο λόγω των Ολυμπίων θεών και όχι από τον άγνωστο ασκητή που μόνασε στις κρύπτες και στα ρέματα. Ας επισκεφτείτε την Κίνα και ας πείτε: «στην Ελλάδα έχουμε ένα όρος, τον Όλυμπο, που είναι φημισμένο γιατί εκεί μόνασε ο Άγιος Διονύσιος». Ας αναρωτηθείτε τι θα εισπράξετε.
Όσο για τους «ψευτοθεούς» των Ελλήνων, μήπως μπορείτε να μας αποδείξετε ότι ο χριστιανικός Γιαχβέ είναι αληθινός;
Αλλού βέβαια είναι το καίριο σημείο της υποθέσεως. Οι Έλληνες με εκείνους τους θεούς, με εκείνη την κοσμοαντίληψη, γέννησαν πολιτισμό και προήγαγαν την ανθρωπότητα. Οι χριστιανοί αντιθέτως με αναφορά τον Γιαχβέ, κατέστρεψαν τον πολιτισμό και γέννησαν την αμάθεια και όλα τα κακά που αυτή συνεπιφέρει.
Διότι, πώς να το κάνουμε, ο άνθρωπος ανυψώνεται, όχι στα προσκυνητάρια, αλλά στα έδρανα της γνώσεως και της επιστήμης και η επιστήμη είναι έργο των προχριστιανικών Ελλήνων. Η αλήθεια μιλάει από μόνη στο μυαλό των νοημόνων.
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Έχουμε μια κυρίαρχη θρησκεία, τον χριστιανισμό, ο οποίος ουδεμία σχέση έχει με την πνευματική Ελλάδα, είναι μια ιουδαϊκή αίρεση με δομικά υλικά κλεμμένα από την Ελλάδα, την οποία και κατέστρεψε. Αυτή η θρησκεία επεβλήθη δια της βίας από τον 4ο μέχρι 6ο αιώνα ως επιλογή των ρωμαίων αυτοκρατόρων. Είναι γνωστά τα διατάγματα των αυτοκρατόρων κατά του «ελληνίζειν».
Αυτή η δια της βίας κατάσταση κατέστη συν τω χρόνω παράδοση και σ' αυτή την παράδοση είναι εγκλωβισμένος σήμερα ο Ρωμιός. Το θέμα είναι κατά πόσο και πότε ο Ρωμιός θα μετατραπεί σε Έλληνα, πράγμα που τρέμει η ποιμαντορία. Αν οι σημερινοί άνθρωποι επιλέγουν να είναι και στο μέλλον χριστιανοί, θα είναι προτιμότερο να ονομάζονται Ρωμιοί και όχι Έλληνες και η χώρα τους Ρωμανία για να υπάρχει συνοχή και συνέπεια. Αλλιώς κυριαρχεί η υποκρισία.

Λιτόχωρο 20-7-2002

Μετ' εκτιμήσεως

Τρύφων Ολύμπιος, 602 00 Λιτόχωρο



Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Στα πολύ παλιά χρόνια όταν η επιστημονική έρευνα και η φιλοσοφική σκέψη ήταν ακόμη άγνωστες, οι πρωτόγονοι λαοί προσπαθούσαν να εξηγήσουν τον κόσμο και τη ζωή με μύθους. Έτσι δημιουργήθηκαν οι ποικίλοι μύθοι όλων των κοινωνιών. Οι περισσότεροι μύθοι έχουν εγκαταλειφθεί και περισώζονται μόνο σε βιβλία μυθολογίας, όπως λ.χ. η αρχαία ελληνική μυθολογία. Άλλοι μύθοι όμως διασώθηκαν, απολιθώθηκαν σε δόγματα και επιβλήθηκαν στον κόσμο συνήθως από τις πολιτικές εξουσίες όπως είναι οι μυθολογίες των μωαμεθανών, των εβραίων και των χριστιανών.

Το χαρακτηριστικό όλων των δογματικά διαποτισμένων ανθρώπων είναι ότι μισούν τον ορθό λόγο και όπως λέει ο Πλάτωνας, οι μισόλογοι είναι σε τελική ανάλυση και μισάνθρωποι. Και είναι μισάνθρωπος ο κάθε είδους δογματικός διαποτισμός επειδή διαφθείρει την ελεύθερη κριτική σκέψη, παραλύει την ορθολογική έρευνα, καθηλώνει και υποδουλώνει την καλλιτεχνική και μουσική έκφραση, διαστρεβλώνει τη φύση της ηθικής σκέψης - και επομένως και το χαρακτήρα του ανθρώπου - δημιουργεί πνευματικά ξόανα και διαιρεί τον κόσμο σε αντιμαχόμενα μισαλλόδοξα στρατόπεδα.

Αν συγκρίνουμε σύντομα την ελληνική μυθολογία με την εβραιοχριστιανική θα δούμε μερικές θεμελιώδεις διαφορές. Δεν υπήρχαν δόγματα στην ελληνική μυθολογία και ούτε υπήρχε οργανωμένο ιερατείο, "ιερά βίβλος" οικουμενικές σύνοδοι και "Ιερά Σύνοδος" που να καθορίζουν και περιφρουρούν τα δόγματα.
Οι Θεοί των αρχαίων με το χρόνο αλλάζουν, βελτιώνονται, ενώ ο θεός των εβραιοχριστιανών παραμένει αναλοίωτος και πρωτόγονος. Η ελληνική μυθολογία εμπλούτισε την ελληνική και παγκόσμια λογοτεχνία και τέχνη, ενώ τα δόγματα τής χριστιανικής εκκλησίας χρησιμοποιήθηκαν σαν όπλα για την καθυπόταξη και εκμετάλλευση του ποιμνίου. Ένας ζηλιάρης, αμοραλιστής και τιμωρός είναι ο θεός της Π. Διαθήκης, ενώ το Δωδεκάθεο, θα μπορούσαμε τουλάχιστον να πούμε ότι απετέλεσε το πρώτο πρωτόγονο υπουργικό συμβούλιο.

Ο δεσπότης της Κατερίνης, έστειλε μίαν εγκύκλιο προς τους ιερείς της περιφέρειάς του με την οποία προέτρεπε το ποίμνιό του να απέχει από τις "γελοίες . ειδωλολατρικές" εκδηλώσεις των Προμηθείων, που έλαβαν μέρος τον περασμένο Ιούνιο στον Όλυμπο, διότι οι μύθοι των αρχαίων προγόνων μας "δεν έχουν τίποτα απολύτως να προσθέσουν στην εθνική μας παράδοση και κληρονομιά".
Κατά τον δογματικά τυφλωμένο, αμαθή και ανθέλληνα δεσπότη "πέρασαν δύο χιλιάδες χρόνια από τότε που πάνω στην γή έλαμψε το φως του αληθινού Θεού και από τότε που σαρώθηκε το σκοτάδι της αρχαίας ειδωλολατρικής θρησκείας." την οποία "οι λίγοι νοσταλγοί του πνευματικού σκότους" προσπαθούν να αναβιώσουν!

Με την εγκύκλιο αυτή ο δεσπότης δείχνει την παχηλή αμάθεια και επιπόλαιότητά του αλλά και την μισαλλοδοξία και τον ανθελληνισμό του που χαρακτήριζε και εξακολουθεί να χαρακτηρίζει και τους υπολοίπους "αγίους" πατέρες της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Όλοι οι δογματικά διαποτισμένοι, από τους Tαλιμπάν του Αφγανιστάν μέχρι του Αμερικανούς τηλευαγγελιστές, βλέπουν τον κόσμο με τον ίδιο απλοϊκό και απάνθρωπο τρόπο: αυτοί είναι οι σεσωσμένοι, οι εκλεκτοί του θεού που ξέρουν το θέλημά του και οι υπόλοιποι άνθρωποι είναι τα απολωλότα πρόβατα ή οι αιρετικοί που ζουν στο σκοτάδι !
Οι αρχαίοι μας πρόγονοι που υπήρξαν οι θεμελιωτές του δυτικού πολιτισμού, είχαν κατά τον "άγιο Κατερίνης" μία "γελοία" μυθολογία, ενώ με τον Χριστιανισμό "έλαμψε το φως του αληθινού Θεού". Δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσουμε με την απαράδεκτη μισαλλοδοξία και το φανατισμό του δεσπότη ή αν πρέπει να κλάψουμε για τα χάλια μας.

Ο Χριστιανισμός επικράτησε και διατηρήθηκε όχι με "το φως του αληθινού θεού" αλλά με την βία και την παραπλάνηση των απλοϊκών ανθρώπων. Εμείς ξέρουμε σήμερα ότι η Εκκλησία της Ελλάδος υπήρξε από την αρχή ανθελληνική, ότι κατάστρεψε ό,τι είχε σχέση με τον αρχαίο μας πολιτισμό, απαγόρευσε την διδασκαλία των αρχαίων και έκλεισε τις φιλοσφικές σχολές, ότι συμμάχησε με τους τούρκους και αφόρισε την επανάσταση του 21, ότι αφόρισε εκλεκτά πρόσωπα των γραμμάτων και του πολιτικού κόσμου, ότι υποστήριξε όλα τα αντιδραστικά στοιχεία μέσα στη χώρα για να συγκυβερνά αυτόν τον τόπο και ότι με τους συνταγματάρχες πήγε να μας φέρει και την "Ελλάδα των Ελλήνων Χριστιανών". Εμένα δεν με εκπλήσσουν τα ανίερα έργα του ιερατείου της Ορθοδοξίας διότι δεν μπορεί κανείς να περιμένει τίποτα καλύτερο από ένα ίδρυμα που στηρίζεται στα δόγματα και αντιμάχεται την ελεύθερη σκέψη και τον ορθολογικό διάλογο.
Ήρθε νομίζω ο καιρός να ζητήσουν οι "άγιοι πατέρες" συγνώμη από τον Ελληνισμό για τις βαρβαρότητές τους και να αποκηρύξουν το αμαρτωλό τους παρελθόν. Ίσως μία τέτοια γενναία πράξη τους βάλει στον δρόμου του πολιτισμού και της προόδου.

Σαν όλα τα δογματικά κατεστημένα και η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι μία αυθαίρετη κοσμική εξουσία που δεν λογοδοτεί σε κανέναν.
Από τη φύση της είναι εχθρός της δημοκρατίας και της ανοιχτής κοινωνίας, αντιμάχεται την κριτική και ελεύθερη σκέψη και νοθεύει τον ηθικό κώδικα της κοινωνίας μας. Έχει ιδιαίτερα διαστρεβλώσει την ηθική σκέψη συνδέοντάς την με τον πρωτόγονο μύθο για το προπατορικό αμάρτημα, για παράδεισο, κόλαση και ένα θεό τιμωρό, ζηλιάρη και εκδικητικό.
Στην περιβόητη "επί του όρους ομιλία" του Χριστός κατάφερε να διαφθείρει όλες τις αρετές αφού οι αρετές που κήρυξε ήταν όλες μέσα για να πετύχουμε άλλους στόχους. "Μακάριοι .ότι αυτοί ελεηθήσονται .ότι αυτοί υιοί θεού κληθήσονται .ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γήν .ότι αυτοί τον θεό όψονται." Δηλαδή, το να προσπαθείς να είσαι ειρηνοποιός δεν είναι, κατά τον Χριστό, μία αυταξία αλλά μία αξία υπό όρους, αν δηλαδή, θέλεις να ονομασθείς υιός του θεού. Όλοι όμως θεωρούμε ηθικά υπανάπτυκτους εκείνους που κάνουν το καλό για κάποια άλλη σκοπιμότητα. Φαντασθείτε να σας επισκεφθεί κάποιος στο νοσοκομείο και όταν εσείς τον ευχαριστήσετε για την επίσκεψη εκείνος σας απαντά ότι δεν σας επισκέφθηκε γιατί νοιάζεται για σας, αλλά επειδή το παραγγέλλει ο θεός του. Δεν έχει προσφέρει τίποτα απολύτως ο Χριστιανισμός στον ηθικό μας κώδικα, ο οποίος κατά τον άγγλο φιλόσοφο Bernard Williams, προέρχεται κατ' ευθείαν από τον Όμηρο!

Οι επιπόλαιοι ιεροκήρυκες, που αρέσκονται στα ασαφή και ηχηρά συνθήματα, εξακολουθούν να μας μιλούν για την υπέρτατη των αρετών, την αγάπη, που εκήρυξε ο Χριστός. Αν όμως καλοκοιτάξουμε την αγάπη θα δούμε ότι δεν μπορεί με κανένα τρόπο να είναι αρετή. Πρώτ' απ' όλα όλες οι αρετές έχουν και το επίθετό τους: η δικαιοσύνη έχει το δίκαιος, η τιμιότητα το τίμιος, η μεγαλοψυχία το μεγαλόψυχος, η φιλανθρωπία το φιλάνθρωπος και ούτω καθεξής. Για την αγάπη όμως δεν υπάρχει αντίστοιχο επίθετο και αυτό πρέπει να μας προβληματίσει. Δεν θα έπρεπε, αν η αγάπη ήταν η ύψιστη των αρετών να έχει και αυτή το επίθετό της με το οποίο θα χαρακτηρίζαμε τον φορέα της;

Δεύτερο είναι παράλογο, ακατανόητο και ανειλικρινές να λέει κάποιος ότι αγαπά όλους τους ανθρώπους, ακόμη και τους εχθρούς του. Δεν θα μας προβλημάτιζε αν κάποιος μας έλεγε ότι αγαπά τους απατεώνες, τους βιαστές, τους εγκληματίες και τους απάνθρωπους; Συγκρίνετε την αγάπη, που δεν είναι αρετή, με την φιλανθρωπία που είναι. Η φιλανθρωπία δεν είναι αδιάκριτη σαν την υποτιθέμενη χριστιανική αγάπη.
Ο φιλάνθρωπος είναι διακριτικός στις ενέργειές του: έχει ένα όραμα της καλής κοινωνίας και βοηθά επιλεκτικά τα άτομα που έχουν ανάγκη βοηθείας και τα ιδρύματα και τους θεσμούς που εξυπηρετούν την αγαθοεργία, την ισότητα, τη συνεργασία και την παιδεία. Εκείνος που αγαπά και βοηθά τους βασανιστές και τους εκμεταλλευτές του λαού δεν είναι φιλάνθρωπος αλλά παλιάνθρωπος.

Τέλος, η αγάπη, σαν το μίσος, τον οίκτο, την ζήλια και τον φόβο είναι ένα συναίσθημα και όχι μιά αρετή.
Τα συναισθήματα διακρίνονται για την παθητικότητά τους, δηλαδή, είναι ψυχικές καταστάσεις που συμβαίνουν σ' εμάς δεν είναι κάτι που εμείς κάνουμε.
Ο δίκαιος, ο γενναίος και ο μεγαλόψυχος ενεργούν σύμφωνα με ορισμένες αρχές και γι' αυτό τους θεωρούμε ενάρετους, ενώ αυτός που φοβάται, αγαπά ή μισεί, κυριεύεται, διακατέχεται καταλαμβάνεται ή συγκλονίζεται από συναισθήματα. Έχουμε το δικαίωμα να απαιτούμε από τους συνανθρώπους μας να είναι πιο ευγενείς ή πιο έντιμοι, αλλά θεωρούμε αξιολύπητο το μικρόμυαλο άνδρα που απαιτεί από την γυναίκα του να τον αγαπά!

Σ' αντίθεση με την αγάπη, η ανεκτικότητα είναι μία σημαντική αρετή. Είναι ανόητο να απαιτούμε από τους άλλους να μας αγαπούν, αλλά έχουμε το δικαίωμα να απαιτούμε από τους άλλους να μας ανέχονται, όταν η προοπτική μας για τον κόσμο, η συμπεριφορά μας και ο τρόπος ζωής μας δεν παραβιάζουν τις θεμελιώδεις ηθικές αρχές. Η ανεκτικότητα είναι εκείνη η θεμελιώδης αρετή που εξασφαλίζει την ελευθερία της έκφρασης και επομένως τον πλουραλισμό και την δημοκρατία. Οι θερμόαιμοι όμως ορθόδοξοι χριστιανοί,σαν τον δεσπότη Κατερίνης, που έχουν συνηθίσει στο στερεότυπο κούφιο σύνθημα περί της υπερτάτης αρετής και αγάπης, θεωρούν την ανεκτικότητα, στην καλύτερη περίπτωση, σαν μία αρετή κατώτερης στάθμης. Συνήθως την απορρίπτουν διότι ανοίγει το δρόμο σε εναλλακτικούς τρόπους σκέψης και ζωής και σε πεποιθήσεις που εναντιώνονται στα προσφιλή τους δόγματα.
Η διαρκής αναφορά στην αγάπη δεν είναι τίποτε παραπάνω από ένα προπέτασμα καπνού, ένα κίβδηλο σύνθημα που χρησιμοποιούν όσοι δεν θέλουν να σκεφθούν σοβαρά για τα καθημερινά κοινωνικά προβλήματα και για τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις τους.
Ο δεσπότης αφού βρίζει όλους κείνους που σκέπτονται διαφορετικά από αυτόν, κλείνει την πρωτόγονη εγκύκλιό του "Με πολλή πατρική αγάπη!" Εγώ θα ήθελα να του πω να μας λείπει η αγάπη του και ο κίβδηλος λόγος του και τον προσκαλώ να μπεί και αυτός και ποίμνιό του στο δρόμο της ελευθερίας και της ανεκτικότητας, της δημοκρατίας και του ανθρωπισμού.
Ο δογματικός του μονόλογος από τον άμβωνα υπονομεύει τον πολιτισμό μας και επομένως είναι απάνθρωπος.

Τάσος Καζεπίδης,

Ομότιμος καθηγητής της Φιλοσοφίας της Παιδείας
Simon Fraser University, Barnaby, Canada

[ συνέχεια ]






«Είμαστε οι Ινδιάνοι της Ελλάδος»


 



Δελτίο Τύπου 185 / 13. 5. 2006

Με ημερομηνία 7 Μαϊου 2006 απεστάλη Υπόμνημα του Υπάτου Συμβουλίου των Ελλήνων Εθνικών (ΥΣΕΕ) αναφορικά με την ανάγκη για:

  1. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
  2. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΥΤΗΣ ΩΣ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ «ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ»
  3. ΘΕΣΜΙΚΗ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ, ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΗΓΟΡΙΑΣ ΤΗΣ

στους κ.κ. Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Πρωθυπουργό της Ελλάδος, Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υπουργό Πολιτισμού,

με κοινοποίηση σε 16 ακόμα σχετιζόμενους με το ζήτημα φορείς (διεθνείς Οργανισμούς, Ελληνικά πολιτικά Κόμματα, Μη κυβερνητικές Οργανώσεις, κ.ά.).

Το κείμενο του Υπομνήματος βρίσκεται εδώ



  Αναφορά στο υπόμνημα του ΥΣΕΕ προς την κυβέρνηση σχετικά με τα δικαιώματα των Ελλήνων Εθνικών από την εφημερίδα ΕΘΝΟΣ του Σάββατου 13.5.2006

[ δείτε την σελίδα ]



Το 7ο Παγκόσμιο Συνέδριο Εθνικών Θρησκειών
, που είχε θέμα «Οι Υψηλές Αξίες των Προχριστιανικών Παραδόσεων και Θρησκειών», πέρασε πια στην Ιστορία, όχι τόσο ως το μεγαλύτερο έως τώρα πολιτιστικό γεγονός στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά τον σεβασμό στις προχριστιανικές παραδόσεις των λαών της γής , αλλά, κυρίως, ως ένα πέρα για πέρα επιτυχημένο διεθνές συνέδριο ...
[ περισσότερα ]

 © Πνευματικά δικαιώματα Ύπατο Συμβούλιο των Ελλήνων Εθνικών
Τα περιεχόμενα καθώς και οι υπηρεσίας του δικτυακού τόπου ysee.gr διατίθενται στους επισκέπτες του για προσωπική χρήση και ενημέρωση και δεν επιτρέπεται η χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς με οποιοδήποτε άλλο μέσο, ηλεκτρονικό ή μη, χωρίς την έγγραφη άδεια του Υ.Σ.Ε.Ε. Επιτρέπεται η χρήση αυτών σε άλλους δικτυακούς τόπους εφόσον υπάρχει αναφορά και σύνδεση με το ysee.gr. Δεν επιτρέπεται η χρησιμοποίηση των περιεχομένων του δικτυακού τόπου ysee.gr για υβριστικούς ή δυσφημιστικούς σκοπούς. Το Υ.Σ.Ε.Ε. δεν φέρει ευθύνη για το περιεχόμενο άλλων ιστοσελίδων στις οποίες μπορεί να οδηγούν συνδέσεις από το ysee.gr καθώς και για το περιεχόμενο των κειμένων που αναρτώνται στην Αγορά από τους χρήστες.