Η Ελληνική Εθνική Θρησκεία εόρτασε με ευσέβεια τα Μαιμακτήρια στον Ναό της στην Αθήνα. Στην εορτή υμνήθηκε ο Δίας ως Μαιμάκτης και Κεραύνιος και έγινε επίκληση για ήπιο χειμώνα.
Στην Ιεροπραξία τιμήθηκε επίσης, η θεά Άρτεμις ως κυρίαρχη θεότητα του μηνός και οι αρετές της Σωφροσύνης και της Εγκράτειας.
Ακολούθησε γεύμα από συμβολών.
«Ο Δίας αυτόν τον μήνα συγκεντρώνει και εγείρει τα νέφη (Νεφεληγερέτης), καθοδηγεί τα σκουρόχρωμα σύννεφα (Κελαινεφής), προκαλεί βροντές και κεραυνούς (Ερίγδουπος). Η κεραυνόπτωση είναι χαρακτηριστικό αυτού του μήνα και ο Κεραυνός θεωρείται το κατεξοχήν σύμβολο της ισχύος και Επιφάνειας του ύπατου θεού. Ο κεραυνός είναι το δίκοπο αστροπελέκι, η αθάνατη φωτιά, που με την βοήθειά του ο Δίας καθοδηγεί τον κοινό Λόγο που διαπερνά την ύπαρξη. Ως Κεραύνιος κινεί τον πυραυγέα Κόσμο χρησιμοποιώντας την λάμψη της αιθέριας αστραπής. Ό,τι έχει κεραυνοβοληθεί είναι κατά την ελληνική θρησκευτική αντίληψη ιερό, καθώς θεωρείται ότι είναι το σημείο μέσα από το οποίο το θεϊκό έχει επικοινωνήσει με το ανθρώπινο και επομένως αποτελεί το σημείο επαφής του Ουρανού με την Γη.
Ως ιερός λίθος γίνεται αντιληπτός και ο κεραυνόλιθος (fulgurit), ο οποίος αποτελεί λατρευτικό σύμβολο του Διός. Ο λίθος δημιουργείται από το χτύπημα κεραυνού σε αμμώδες έδαφος και από την ακόλουθη ένωση των αμμωδών μορίων λόγω του μεγάλου σπινθήρα καυστικής δύναμης. Ο κεραυνόλιθος θεωρείται υλικό απείκασμα των πρώτων αρχών που δημιούργησαν την ζωή. Την καθαρτική ιδιότητα του λίθου αναφέρει ο Πορφύριος παρουσιάζοντας τον Πυθαγόρα να εξαγνίζεται με κεραύνιο λίθο για να συμμετάσχει σε Μυστήρια που τελούνταν στην Κρήτη. Στο ανθρώπινο επίπεδο ο κεραυνόλιθος συμβολίζει την πρώτη αρχή που θέτει σε λειτουργία και εγείρει την νοητική δύναμη. Η κεραύνια φλόγα του Διός Καταιβάτου έχει και μια ακόμη λειτουργία, να πλήττει αιφνιδίως, μέσω του πυρώδους πνεύματος, τον νου όσων κομπάζουν. Γι’ αυτό οι ορφικοί επικαλούνται τον Κεραύνιο Δία ώστε να δίνει στον νου όλα όσα είναι πρέποντα.»
Απόσπασμα από το βιβλίο της Ε. Πετρή και της Ε. Ξάνθη «Ελληνική Θεολογία. Ο Λατρευτικός Κύκλος της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας», εκδόσεις Μήτις
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΜΑΙΜΑΚΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΜΑΙΜΑΚΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ


























































