ΟΜΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΣΕΕ

Διάλεξη του Βλάση Γ. Ρασσιά με τίτλο «Θεολογία Ηρακλέους» στην αίθουσα του Υπάτου Συμβουλίου των Ελλήνων Εθνικών, στις 29 Δεκεμβρίου 2018.

«…Ο Θεός Ηρακλής είναι η πλήθυνση εκείνη του Θεού Ηλίου, που έλκει προς την Θεότητα την πύρινη (θεία, ηλιακή) ανθρώπινη συνείδηση, όταν εκείνη έχει κατορθώσει να κατακάψει τον προγενέστερο ψυχρό και βαρύ εαυτό της. Ο Θεός Ηρακλής διαμορφώνει έναν σταθερό πύρινο διάδρομο, ανάμεσα στην διαρκή ροή της θεότητος από το πλήθος στο Εν (Θεός Απόλλων) και από το Εν στο πλήθος (Θεός Διόνυσος). «Υιός» του Αιωνίου Πυρός και του Αιωνίου Λόγου, χαρίζει στον κόσμο της θνητότητος τον προσηνή στα ανθρώπινα μέτρα εαυτό του, ως το μόνο «εσωτερικό» αίτιο που μπορεί να «πυρώσει» μία τέλεια συνείδηση, η οποία πληροί τις προϋποθέσεις να αξίζει τον κόσμο των Αιωνίων.»

Ομιλία του Ξενοφώντος Μουσά, καθηγητή Αστροφυσικής Πανεπιστημίου Αθηνών, με τίτλο «Η γέννηση της φιλοσοφίας από την αστρονομία και την αστροφυσική», στις 15 Δεκεμβρίου 2018.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΙΛΙΑΣ

Παρουσιάστηκε μελέτη που αφορά αρχαία ελληνικά οπτικά όργανα, κάτοπτρα, φακούς και πιο σύνθετα οπτικά συστήματα που αποτελούνται από περισσότερα του ενός κάτοπτρα.

Φακοί πρέπει να χρησιμοποιούνταν από καλλιτέχνες για να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν σφραγιδόλιθους και κοσμήματα, όπως αυτά που θαυμάζουμε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, συμπληρώνοντας επίσης ότι «η μελέτη του περίφημου σφραγιδόλιθου του πολεμιστή της Πύλου που έχει απίστευτες λεπτομέρειες όπως τα δάκτυλα των πολεμιστών, δείχνει ότι ο κατασκευαστής μάλλον πρέπει να είχε χρησιμοποιήσει φακούς.

Η μελέτη βασίζεται σε μετρήσεις φακών από το Αρχαιολογικό Μουσείο του Ηρακλείου, καθώς και στην ύπαρξη φακών σε άλλα μουσεία, όπως το Αρχαιολογικό Μουσείο της Ρόδου και το Μουσείο Πούσκιν στην Μόσχα.

Βασίζεται και σε αρχαία ελληνικά, κυρίως, κείμενα, αλλά και αραβικά και λατινικά.

Τα κείμενα αναφέρονται στη χρήση σύνθετων οπτικών συστημάτων με περισσότερα του ενός κάτοπτρα ή ίσως και φακούς ήδη από τους προσωκρατικούς φιλοσόφους. Οπτικές διατάξεις χρησιμοποιούσαν οι φιλόσοφοι για την μελέτη του Κόσμου. Αναφέρεται ότι ο Θαλής είδε τη Σελήνη με κοίλο κάτοπτρο και διαπίστωσε ότι είναι ουράνιο σώμα παρόμοιο με την Γη.

Με τις παρατηρήσεις των ουρανίων φαινομένων ανέπτυξαν την αστροφυσική και την κοσμολογία οι οποίες έπαιξαν σημαντικότατο ρόλο στην αλλαγή θεώρησης του Κόσμου, στην αντίληψη της αιτιοκρατίας και τελικά στη γέννηση και ανάπτυξη της φιλοσοφίας και των επιστημών γενικότερα και φυσικά του πολιτισμού όπως τον αντιλαμβανόμαστε σήμερα.

Επιστημονικά θεμελιωμένη οπτική ήταν μέρος της διδασκαλίας στις φιλοσοφικές σχολές, όπως φαίνεται από τα αρχαία κείμενα.

Παρακολουθήστε ολόκληρη την ομιλία:

Το Σάββατο 1η Δεκεμβρίου, φιλοξενήθηκε στην Αίθουσα του ΥΣΕΕ, η ομιλία του Ευαγγέλου Κιούση εκ μέρους του Οίκου Ελλήνων Εθνικών "Θύρσος", με θέμα την Αντίσταση των Εθνικών στην Ευρώπη και την επιρροή της έως τις ημέρες μας. Με το πέρας της ομιλίας, Τελέστηκε από Μέλη της Σύναξης του Οίκου του Θύρσου, λιτή Ιεροπραξία προς Τιμήν Εθνικών Ηρώων και του Πατέρα των Βόρειου Πανθέου, Odin.

Η ομιλία που παρουσιάστηκε, αποτελεί μία συνοπτική αλλά ουσιαστική εργασία η οποία και χωρίζεται σε παραπάνω από 3 μέρη, σε σχέση με άγνωστα στο Ελληνικό Κοινό γεγονότα, διαδρομές και στοιχεία, τα οποία επηρέασαν τόσο την Ευρωπαϊκή όσο και κατ' επέκτασιν και την Ελληνική Ιστορία, και συνεχίζουν να το κάνουν αδιάκοπα εξελισσόμενα στο διηνεκές του χρόνου.
Στην παρουσίαση της 1ης Δεκεμβρίου, στο πρώτο μέρος παρουσιάστηκαν τα γεγονότα που αφορούσαν τους Σάξονες και τον Ηγέτη τους Widukind (Βιτουκίνδο).
Την όλη παρουσίαση μαζί με σχετικό φωτογραφικό υλικό μπορείτε να διαβάσετε ολοκληρωμένο στον παρακάτω σύνδεσμο. Παρουσιάζεται ως μία αυτοτελής εργασία, (μέρος Α') σε μορφή μικρού βιβλίου 40 σελίδων, έκδοση υπό την αιγίδα του Τμήματος Ηλεκτρονικών Εκδόσεων του Οίκου Θύρσου, "Ιδεών Άντρον".

Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του Ευάγγελου Κιούση

Βιβλιοπαρουσίαση του «Πώς και γιατί επικράτησε ο Χριστιανισμός» του δρ Σωτήριου Φ. Δρόκαλου

Το Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2018, στην αίθουσα του ΥΣΕΕ πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του βιβλίου τού δρ Σωτήριου Φ. Δρόκαλου «Πώς και γιατί επικράτησε ο Χριστιανισμός». Πρόκειται για επαυξημένη ελληνική έκδοση τού «Cristianesimo Sanguinario. La devastazione del mondo greco-romano», που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Yume edizioni του Τορίνο, το έτος 2014. Μίλησαν ο εκδότης (Ανοιχτή Πόλη) Βλάσης Ρασσιάς και ο συγγραφέας.

«Δύναμις και ενδυνάμωσις στην τελεστική των Εθνικών»
Παρακολουθήστε ολόκληρη την ομιλία του Βλάση Γ. Ρασσιά για την έννοια της "Δυνάμεως" και της "Ενδυναμώσεως" στην τελεστική των Εθνικών, στην αίθουσα του Υπάτου Συμβουλίου των Ελλήνων Εθνικών, στις 27 Οκτωβρίου "2018".

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΗΣ

Μάθημα Αρχαίων Ελληνικών από την δρ Ουρανία Τουτουντζή - Θησεύς Πλουτάρχου - Μάθημα 2ο

Παρακολουθήστε ολόκληρο το μάθημα:

Ομιλία του Δημήτρη Θεοδοσόπουλου, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018

Ο Δημήτρης Θεοδοσόπουλος είναι Αγρονόμος – Τοπογράφος Μηχανικός του Ε.Μ.Π., επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Γεωμυθική και αντιπρόεδρος του Συλλόγου ΕΥ ΠΡΑΤΤΕΙΝ.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΙΛΙΑΣ

Στην ομιλία τεκμηριώνεται η συνέχεια, η διαδοχή και η χωρική εξάπλωση της Ακαδημικής παράδοσης, ακολουθώντας τις διαχρονικές εκδόσεις, τον υπομνηματισμό, τις μεταφράσεις και την διδασκαλία των Πλατωνικών διαλόγων, από την εποχή του Πλάτωνα και της Ακαδημίας μέχρι σήμερα.

Με αφετηρία την συγγραφή των διαλόγων από τον ίδιο τον Πλάτωνα και την πρώτη έκδοση τους από την ίδια την Ακαδημία, ξετυλίγεται ένας Ακαδημικός μίτος, όπου αποδεικνύεται η αδιάκοπη συνέχεια του μέχρι σήμερα. Μέσα από μια παρέλαση ονομάτων Ελλήνων, Λατίνων, Σύρων, Αράβων, Βρετανών, Γάλλων, Ισπανών, Γερμανών, Πολωνών, Ούγγρων και αρκετών άλλων πνευματικών ανθρώπων από όλα τα μήκη και πλάτη της Μεσογείου, αποδεικνύεται η ασχολία αλλά και ο εμπλουτισμός, όλων αυτών των ανθρώπων με το έργο του Πλάτωνα και των συνεχιστών του.

Ακολουθούμε τις μεταφράσεις του Πλατωνικού έργου, τις τεκμηριωμένες εκδόσεις και αντιγραφές, την μεταφορά των διαλόγων από τον πάπυρο στην περγαμηνή και από την περγαμηνή στο εκτυπωμένο βιβλίο, φτάνοντας μέχρι σήμερα όπου πλέον το Πλατωνικό έργο υπάρχει σε ελεύθερη ψηφιακή μορφή στο διαδίκτυο.

Η παρουσίαση κλείνει με την Τοπογραφία των Διαλόγων, όπου εντοπίζονται τοπογραφικά οι θέσεις, μέσα στην πόλη των Αθηνών, όπου τεκμηριωμένα έλαβαν μέρος Πλατωνικοί διάλογοι. Παρουσιάζονται τα σημεία αυτά στην πόλη με χάρτες, σχέδια και φωτογραφίες.

Παρακολουθήστε ολόκληρη τη διάλεξη / παρουσίαση του Δημήτρη Θεοδοσόπουλου:

«Ο πέπλος της Λυκόσουρας Αρκαδίας και η σημασία της υφαντικής στην ελληνική θρησκεία»
Ομιλία της Μαρίας Σγουρού – πρόεδρος συλλόγου ελληνικής υφαντικής τέχνης «ΗΛΑΚΑΤΕΙΑΙ» που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΙΛΙΑΣ

Η Λυκόσουρα βρίσκεται στην Αρκαδία στο Λύκαιο όρος ή Όλυμπο ή ιερό κορυφής μας λέει ο Παυσανίας. Ήταν η πρώτη πόλη που είδε το φως του ήλιου και χρησίμευε ως υπόδειγμα για τις άλλες πόλεις .
Εκεί είναι το ιερό της Δέσποινας. Η Δέσποινα είναι η θεά που οι Αρκάδες τιμούν περισσότερο , λένε ότι είναι κόρη του Ποσειδώνα και της Δήμητρας.
Μέσα στο σηκό του ναού βλέπουμε το σύνταγμα των αγαλμάτων των θεών από μάρμαρο του γλύπτη Δαμοφώντα [4 αιών π.χ.χ.]Η Δήμητρα ακουμπά το αριστερό χέρι της στον ώμο της Δέσποινας και πίσω τους είναι η Άρτεμις και ο Άνυτος τιτάνας ο οποίος την ανέθρεψε.
Ο πέπλος –όπως ο ιερός λόγος την ψυχή-περιέβαλε και τις δύο θεές. Είναι η μοναδική εικόνα πέπλου που έχομε ως εύρημα ανασκαφής. Είναι μια εσθήτα με πλούσιο διάκοσμο ,πεποικιλμένη με σύμβολα και παραστάσεις . Είναι προϊόν τελετουργικής ύφανσης.
Στην Αθήνα η παράδοση αυτή ξεδιπλώνεται στην Ζωφόρο του Παρθενώνα όπου παραδίδεται διπλωμένος ο πέπλος της Αθηνάς στην μεγάλη εορτή των Παναθηναίων .
Η ελληνική υφαντική τέχνη μας διέσωσε πολλά από τα σύμβολα και τους συμβολισμούς. Διασταυρώνοντας αρμονικά το στημόνι με το υφάδι ο άνθρωπος κατάφερε να καλύψει μια ζωτική ανάγκη του σώματος και της ψυχής. ’’Μέσα από την υφαντική τέχνη βρήκε τον τρόπο να συντονίση την ανάσα του με τον ρυθμό της καρδιάς ‘’ Κίτσος Μακρής-Τα υφαντά της Θεσσαλίας.
Είναι η πρώτη τέχνη που έδωσε η Αθηνά στους ανθρώπους και λατρεύτηκε ως Αθηνά Εργάνη και Αθηνά Πανίτης.
Γι αυτό η υφαντική κρύβει μέσα της τις δυνάμεις:
Α. της Αποκαλύψεως.
Β. την Διαχωριστική και την Ενοποιητική
Γ. της Ισχύος
Δ. την Νοητική